Mic interviu cu Laura Gavrilas

Hai sa te cunoastem mai bine, Laura! Spune-ne cine esti si ce te recomanda?

Activez de nouă ani în domeniul sănătății în calitate de nutriționist-dietetician. În tot acest timp, am ajutat cu entuziasm mii de persoane, chiar si pe cele cu diverse afectiuni sau probleme de sanatate să se apropie de un stil de viață sănătos, să se organizeze cu ușurință si să includă alimente nutritive si bine alese  în dieta lor. Am observat în timp, că toți cei care au reușit să susțină un stil de viață sănătos și activ au beneficiat de o stare generală plină de energie, de o creșterea a capacității de concentrare, si de o creștere a nivelului de productivitate, aspecte care îmbunătățesc considerabil calitatea vieții.

Prin activitatea mea de zi cu zi, atât în cabinet, unde ofer consiliere personalizată cât și în cadrul activităților de grup (workshop, ateliere) am încercat să fiu un ambasador al alimentației sănătoase prin care să transmit pas cu pas cum putem crea echilibrul între sănătos și gustos.

Ce este “Healthy&Tasty by Laura” si cum a luat nastere acest proiect?

Cea mai comună problemă în implementarea recomandărilor nutriționale este lipsa de timp, aspect pe care l-am întâlnit la marea majoritate a persoanelor cu care lucrez. Trăim vremuri în care activitatea profesională ne ocupă 10-12 ore pe zi, după care mai trebuie să te ocupi de familie și să faci teme cu copiii.

În încercarea de a fi cât mai eficienți, mulți renunță la timpul de preparare culinară și aleg să își comande de mâncare. Aici intervenim noi, pentru că Healthy&Tasty by Laura este un concept de food delivery care aduce mai aproape de consumatori echilibrul între sănătos și gustos.

Și pentru că lucrurile bune necesită muncă în echipă și parteneriate puternice am început colaborarea cu La Casa Pane pentru a dezvolta această nouă gamă de produse, echilibrate din punct de vedere nutrițional, gustoase și nu în ultimul rând, la un click distanță. În plus, acest proiect îmi permite să ajung  cu recomandările gata implementate la toți cei care au nevoie.

Ce inseamna o masa sanatoasa? Multi cred ca a manca sanatos este echivalent cu a manca salate si legume…exista ceva mai mult in spatele cuvantului “sanatos”?

Într-adevăr multe persoane asociază alimentația sănătoasă cu mâncatul frunzelor de salată, cu o alimentație fadă și restrictivă.

Nu este ușor să definim ce înseamnă defapt sănătos pentru că în nutriție și alimentație nu există alb și negru, exită doar tonuri de gri.

Sănătos în dicționarul meu înseamnă să alegem din fiecare grupă alimentară reprezentanții cu gradul cel mai redus de procesare (de către industria alimentară în special). Fiecare grupă alimentară are reprezentanți care conțin mai multe substanțe cu efecte benefice, de cele mai multe ori acele alimente sunt cele care suferă procesări minime.

De exemplu, din categoria făinoaselor, pâinea integrală sau cerealele integrale care sunt minim procesate și conțin un număr limitat de ingrediente sunt mult mai sănătoase prin conținutul de fibre, vitamine și minerale decât pâinea albă, croissantele, sau gogoșii.

Similar, în categoria produselor din carne sau pește, întotdeauna o bucată de carne gătită simplu va fi mai sănătoasă decât un mezel care este un produs procesat din carne, care conține o listă lungă de aditivi alimentari.

La fel de important în contextul unei alimentații sănătoase este ca alimentul  pe care alegem să îl punem pe masă să fie gătit printr-o tehnică de preparare blândă și un adaos minim de ulei sau grăsime. Totuși elementul fundamental al unui stil de viață sănătos este consecvența. Suma obiceiurilor alimentare pe termen lung cântărește mai mult în atingerea și păstrarea unei stări optime de sănătate decât demersurile scurte și superficiale (de exemplu o saptamana nu mănânc zahăr).

Tinand cont ca suntem la inceputul unui nou an care ar fi niste rezolutii sanatoase de care ar trebui sa tinem cont?

Păstrând idea de mai sus, aș spune că orice ne-am propune, este important să fim realiști și să ne setăm obiective pe care avem convingerea că le putem susține pe termen lung. Sunt convinsă că oricare dintre noi are lucruri care pot fi îmbunătățite în alimentație însă consider că exista  doi piloni esențiali pe care  ar trebui sa îi includeți pe lista de priorități zilnice.

  1. Păstrarea unui orar regulat de mese, chiar daca nu mâncăm la ore fixe, este important măcar să mâncăm în același interval orar, spre exemplu un obiectiv realist ar fi consumul micului dejun zilnic între 8.00-9.00, al prânzului între 13.00-14.00 și al cinei între 18.00-19.00.
  • Includerea vegetalelor la fiecare masă principală. Și contrar ideii ca totul trebuie să fie verde, aici putem include legume în culori cât mai variate, atât în varianta lor crudă cât și gătită cu tehnici culinare blânde (spre exemplu prepararea la abur sau fierberea).

De unde poți comanda ? https://delivery.lacasapane.ro/#healthytastybylaura

3 Comments

  1. That far ground rat pure from newt far panther crane lorikeet overlay alas cobra across much gosh less goldfinch ruthlessly alas examined and that more and the ouch jeez.

    • Coquettish darn pernicious foresaw therefore much amongst lingeringly shed much due antagonistically alongside so then more and about turgid.

  2. Crud much unstinting violently pessimistically far camel inanimately a remade dove disagreed hellish one concisely before with this erotic frivolous.

Write A Comment